Senarai Repeater & Simplex - 11 Ogos 2013


Senarai Repeater & Simplex

Adalah dimaklumkan, bahawa saya tidak lagi mengemaskini data berkenaan senarai repeater di Malaysia.
Untuk mendapatkan senarai terkini frekuensi repeater di seluruh Malaysia, anda bolehlah memuat turun aplikasi
Repeater.MY Hamradio Malaysia di Google Playstore.

skoda...
73

25 December 2008

Ahli Keluarga Baru

23 Dis 2008 - 3 ahli keluarga baru hadir dalam hidup aku... Kenwood TM-V71A, Power Supply Teleconcepts SPS8250 & Base Antenna F23H...

Kenwood TM-V71A telah selamat berada dalam kereta aku, menggantikan ICOM 2200H sementara Teleconcepts SPS8250 disambungkan dengan ICOM 2200H sebagai base rig...

Antenna F23H masih belum dinaikkan.. dlm proses mencari pokok buluh sebagai tiang sementara. Memandangkan aku akan berpindah ke base baru dalam 2 bulan lagi, jadi aku mungkin akan naikkan F23H tersebut untuk sementara waktu menggantikan mobile antenna di tepi bumbung rumah ni..







cherio...
73

3 comments:

9w2azx said...

salam...
baru teringat, buke demo ni 'icom man' ko? bakpo tukar 'breng' nih? 'ngaju dengey icom ko? he he

9W2KEY said...

betul tu, kawe pun rasa frust jugak. bak po tukar mazhab ni?

aYon said...

hehe... nok buat guano... "terpakso" sebab ICOM 2820H takdok stok... pulok tu, kemaruk sangat doh nok dual band...

apa pun, ICOM 2820H tetap menjadi idaman hati... cukup pitih, pow ICOM 2820H pulok...

tungguuuuu....