Senarai Repeater & Simplex - 11 Ogos 2013


Senarai Repeater & Simplex

Adalah dimaklumkan, bahawa saya tidak lagi mengemaskini data berkenaan senarai repeater di Malaysia.
Untuk mendapatkan senarai terkini frekuensi repeater di seluruh Malaysia, anda bolehlah memuat turun aplikasi
Repeater.MY Hamradio Malaysia di Google Playstore.

skoda...
73

19 January 2009

SSTV

Cubaan pertama untuk SSTV telah berjaya semalam... terima kasih 9W2KEY atas tunjuk ajar anda... dengan menggunakan program MMSSTV yg boleh didapati secara percuma di internet, penghantaran dan penerimaan imej telah berjaya walaupun tanpa menggunakan interface yg sepatutnya...

Imej pertama dari 9W2GGB (melalui 9M4RDA)

Imej dari 9W2PNH dgn mode Robot36 (melalui 9M4RDA)


Imej kedua dari 9W2PNH dgn mode SC2 180 (melalui simplex V35)

Imej pertama dari aku, diterima oleh 9W2KEY (melalui 9M4RDA)

Imej kedua dari aku, diterima oleh 9W2KEY (melalui 9M4RDA)

Imej ketiga dari aku dgn mode SC2 180, diterima oleh 9W2KEY (melalui simplex V35)

Untuk imej ketiga dari aku yg diterima oleh 9W2KEY, walaupun menggunakan mode SC2 180, imej agak kurang tajam kerana 9W2KEY berada agak jauh dari aku... memandangkan aku hanya menggunakan kuasa pancaran 5w, jadi pancaran yg diterima oleh 9W2KEY kurang jelas, dlm R3 sahaja...

Apapun, bagi aku percubaan pertama aku ni telah berjaya...

cherio...
73

No comments: