Senarai Repeater & Simplex - 11 Ogos 2013


Senarai Repeater & Simplex

Adalah dimaklumkan, bahawa saya tidak lagi mengemaskini data berkenaan senarai repeater di Malaysia.
Untuk mendapatkan senarai terkini frekuensi repeater di seluruh Malaysia, anda bolehlah memuat turun aplikasi
Repeater.MY Hamradio Malaysia di Google Playstore.

skoda...
73

19 April 2009

Kenwood PG-5H

Projek untuk menghasilkan kabel PG-5H sendiri telah berjaya aku selesaikan pada 16 Apr 2009 yg lepas... dgn bermodalkan tak sampai RM20, aku berjaya menghasilkan kabel PG-5H buatan sendiri...

Dgn kabel tersebut, aku berjaya mengemaskinikan "firmware" rig Kenwood TM-V71A aku dan juga berjaya "read" & "write" dari rig ke PC (menggunakan program MCP-2A) dan dari PC ke rig... cuma untuk penggunaan "echolink" je yg belum aku cuba...


cherio...
73

No comments: